גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text
ג'וליאן ווילסון מנצח את הסרילנקן איירליין פרו

24 ביוני 2010 – ארוגאם ביי סרילנקה – ג'וליאן ווילסון האוסטרלי ניצח את תחרות 6 הכוכבים של הASP בתנאים מושלמים של ים בגובה מטר וחצי – שתי מטרים, ביום גמר מטורף. ווילסון נכנס לתחרות באמצעות כרטיס ווילד קארד מהספונסרים של התחרות (בדרך כלל בכל תחרות הספונסר יכול לתת לשני גולשים מטעמו שלא מדורגים להיכנס לתחרות למרות שאין להם דירוג) ושלט בים לאורך התחרות כולה, כולל בשלב הגמר בו הוא התפוצץ מול הגולש הצעיר והמעולה, נאט יאנג האמריקאי (בן 19 מקליפורניה), והשיג את תוצאות המקצה הגבוהות ביותר בתחרות, באותו הגמר. ווילסון ויאנג הם ללא כל ספק הפינליסטים שהגיע להם להיות בגמר כששניהם מוכיחים לכולם את מקומם בין הגולשים המובילים בעולם כשהם שניים מהגולשים הכי מרגשים שיש כיום בASP. ווילסון היה ביתרון לאורך כל הגמר ומימש את היתרון בשלב מוקדם יחסית בו הוא זכה בעדיפות על הגלים לאור העובדה שיאנג בחר בגל ראשון עלוב שבגללו הוא הפסיד את העדיפות. לקראת אמצע שלב הגמר היה לווילסון יתרון מבטיח בניקוד ויאנג נכשל קצת בלהביא את היכלות של לידי ביטוי כאשר הוא ניסה לתת כמה פלוטרים ענקיים ואופדליפים קריטיים, אך לא הצליח לנחות אותם בעוד שווילסון עבד על היתרון שלו עם גל שקיבל ציון של 7.4 בחלק המאוחר של הגמר, מה שהשאיר את יאנג כשהוא רודף אחרי תוצאה של 9 נקודות על מנת לצמצם את היתרון של ווילסון. בעוד שכולם ידעו שליאנג יש את היכולת להנפיק גל בסדר גודל כזה, כשנותרו 5 דקות בלבד לסיום המקצה, מציאת הגל שייתן ליאנג את האפשרות לתת את התוצאה שהוא היה צריך על מנת לצמצם את הפער ולקחת את ההובלה הפכה למשימה שיאנג לא הצליח להשלים.
"אני לא מאמין שהתחרות הזאת הפכה להיות כל כך מוצלחת עבורי ועבור כל הגולשים שהחליטו לבוא לכאן" העיד ווילסון האוסטרלי בן ה22 לאחר הניצחון בגמר. "הגלים היו מצוינים בכל יום של התחרות ובהרבה אופנים דומים מאד לגלים שאני רגיל לגלוש עליהם באזורה נוסה (Noosa), היכן שאני גר באוסטרליה, אבל כנראה הרבה יותר עקביים מבחינת איכות הגל והגובה". "הצלחתי להתגבר על הפציעות שחוויתי לאחרונה ואני מתכוון להיכנס בכל הכוח לסדרת הWQS על מנת שאוכל להתברג בשנה הבאה בין הטופ – 44 (WCT) – התוצאה הזאת אידיאלית מבחינתי ואני מתכוון להגיע לתחרות ארה"ב הפתוחה (US OPEN) מלא בביטחון בכל הנוגע ליכולות שלי". הגמר הזה היווה עבור שני הגולשים, ווילסון ויאנג, את ההופעה הטובה ביותר שלהם בתחרות ASP ושניהם מוכנים להטיל טרור על המדורגים בWCT כאשר הם יזכו להזדמנות לעשות זאת. "היה לי כאן שבוע מדהים ואני יותר מאסיר תודה על כך שהגעתי לגמר", מעיד יאנג. " אני יודע שהדרך היחידה לנצח את ג'וליאן היא להצליח להנפיק שני גלים במקצה עם תוצאה מצוינת (8+) – הוא היה מעל כולם לאורך כל השבוע – הלכתי על הניצחון אבל לא הצלחתי לסיים את הביצועים הקריטיים שניסיתי, אבל בכל אופן אני מאד מרוצה עם התוצאה שלי בתחרות הזו". גם שני חצאי הגמר היו צמודים מאד כאשר בראשון ווילסון ניצח את הגולש הוותיק, דרו קורטני, על ידי הנפקת גל של 8.5 נקודות בדקה האחרונה של המקצה בעוד שיריבו בגמר, יאנג, הצליח להדיח את ג'ייק שארפ האוסטרלי כשהוא מ]ציץ עם גל של 9.33 קרוב לסיום המקצה על מנת לשלוח את שארפ לכיסאות הצופים על החוף. ארוגאם ביי, המוכר כל כך לרבבות ישראלים שפקדו ופוקדים את המקום כל שנה, שמר את הטוב ביותר ליום האחרון של התחרות והנפיק תנאים מושלמים לתחרות עם שורות ארוכות ונקיות שמתגלגלות באופן מושלם על הריף של המיין פוינט בארוגאם, ונתנו סקשיינים להפצצות של ביצועים וכן סקשיינים של צינורות כאשר הגאות הייתה נמוכה יותר, כך שהגולשים יכלו ביתר קלות להציג את מה שיש להם מתחת לשרוול. האירוע הזה היה מוצלח וייחודי באופן כולל וכל הצופים הסכימו שאירוע מדהים נוסף נכנס לרשימת האירועים המוצלחים של סבב הASP וכעט כולם ממתינים בציפייה לשנה הבאה.

תוצאות:

גמר 1. ג'וליאן ווילסון 14.33 – נאט יאנג 8.83 חצאי גמר 1. נאט יאנג 16.20 – ג'ייק שארפ 14.27 2. ג'וליאן ווילסון 15.10 – דרו קורטני 14.30 רבעי הגמר 1. נא יאנג ניצח את הודיי כולאזו הספרדי 2. ג'ייק שארפ ניצח את אוסטין וואר האמריקאי (אח של) 3. ג'וליאן ווילסון ניצח את רייס בובאצ'י האוסטרלי 4. דרו קורטני ניצח את דיוויד צ'אטלס האוסטרלי