גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text

הכל על חרבות- חלק 3

הכל על חרבות- חלק 3
בסיס (ב)- אורך החרב במקום שבו היא פוגשת את הגלשן. הבסיס משפיע בעיקרו על יכולת ההתנגדות (מכאן גם ההאצה) של החרב לכוחות המים הפועלים נגדה. בכלליות ככל שיש יותר בסיס, כך יש לחרב יותר שטח פנים לדחוף כנגד המים ומכאן יכולת ההאצה המשופרת. ככל שהבסיס קטן יותר כך זווית הסיבוב (=בקטבק) של הגלשן תהיה חדה יותר. עומק (ע)- העומק שאליו החרב מסוגלת להגיע במים כאשר הגלשן שוכב על פני המים. חלק זה משפיע על יכולת החרב להחזיק ולשלוט בזמן הביצוע. ככל שהעומק קטן יותר כך הגלשן יחליק יותר לצדדים בזמן ביצוע (טייל סלייד). ככל העומק גדול יותר, כך תהיה יותר אחיזה בגל, במיוחד כשמדובר בחרב האמצעית במערך של 3 חרבות. שטח פנים (ש)- שטח הפנים של החרב כאשר הוא מחושב במילימטר רבוע. גולש גדול מימדים צריך חרב בעלת שטח פנים גדול יותר כדי לספק מספיק אחיזה. פחות שטח פנים בדרך כלל משחרר את הגלשן ומקל על התמרון שלו. כאן צריך למצוא את האיזון בין יכולת האחיזה בגל ליכולת הסיבוב של הגלשן במידה המתאימה לסגנון הייחודי של כל גולש כזה או אחר. זווית עיקול (ז)- הזווית המחושבת בין קו ישר המאונך לאמצע בסיס החרב, לבין קו אחר היוצא מאותה נקודה לנקודה הכי עמוקה בחרב. בכלליות מדובר בכמה החרבת נמשכת אחורה בעיקול שלה. ככל שיש יותר עיקול כך יכולת הסיבוב של הגלשן יהיה כהה יותר. ככל שיש פחות עיקול יכולת הסיבוב של הגלשן תהיה חדה יותר. כיפוף- מרחק הכיפוף של קצה החרב מהנקודה שבה עמדה כשהיא ישרה. חרבות עם יכולת כיפוף מוגבלת יחסית יגיבו יותר מהר לתנועות הגולש והפקת המהירות מהן תהיה טובה יותר גם כן. חרבות עם יכולת כיפוף הן יותר סלחניות לתנועות הגולש ויותר קלות לשימוש. מבחינה אידיאלית יש למצוא את האיזון בין בסיס קשיח להאצה וקצה בעל יכולת כיפוף ליותר שחרור. קימור- עיצוב החלק ההידרו דינמי של צד החרב מהחלק הקדמי העבה יותר אל החלק האחורי הדק יותר. הקימור משפיע על יכולת העילוי של הגלשן (הכוח הנובע מהכיוון שהחרב פונה אליו) ותכונות ההתנגדות שיש לחרב במים. ברוב החרבות בשוק יש קימור חיצוני (שטח הפנים שפונה לרייל) בעוד בחרבות בודדות ישנו גם קימור פנימי (שטח הפנים הפונה לרייל) במקום שטח פנים שטוח. חרבות אמצעיות היו תמיד מקומרות משתי הצדדים בעוד שהחרבות הצדדיות היו מקומרות רק בצד החיצוני ושטוחות בצד הפנימי. כיום, בחלק מהחרבות הצדדיות גם הצד הפנימי מקומר. זווית החרטום- הזווית שאליו פונה החרב הצדדית ביחס לשדרית של הגלשן. שיפוע- המרחק בין קן אנכי היוצא מבסיס הגלשן לשטח הפנים של החרב בנקודה הכי רחוקה ממנו (קצה החרב).

חרבות Future

החיבור לגלשן- החיבור לגלשן בחרבות הFuture הוא מסילה אורכה שאליה מכניסים את הגלשן עם בורג נעילה מקדימה. מדובר בבסיס כבד יחסית לפלאגים של FCS אבל מצד שני גולשים מדברים על יותר דימיון לחרבות המקובעות בגלל הבסיס שהולך לאורך כל החרב. חרבות השרף- מהירות ורכות, עם אחיזה טובה ודחף בסיבובים וביציאה מהמקום. חרבות השרף הן החרבות המומלצות לגלים חלשים או קטנים יותר. החרבות עשויות מתבנית שרף רגיל עם שלד פיברגלאס בתוכו. חומר קל מאד שהוא אפילו בעל ציפה במים. חרבות הכוורת- חרב קלה מאד עם כוורת מקצף קשיח בעלת הרגשה מאד דומה לחרב מקובעת. מעוצבת לשם יכולת כיפוף בינונית. חרבות הפיברגלאס- Future מציעים את חרבות הפיברגלאס החדשות עם טכנולוגיית הקימור החדשה. במשך השנים FCS יצאו ראשונים לשוק וFuture יצאו ראשונים עם העיצוב של הקימור הפנימי בחרב. החרב רכה יחסית עם הרגשת כיפוף טבעית (בדומה לחרבות המקובעות).

חרב future ובסיס החיבור לגלשן

חרבות הBlack Stick- הרכב החומרים הכי מתקדם של Future המשלב כמה טכניקות ייצור בכדי להגיע לשלד בעל כיפוף מיוחד במינו. השילוב בין טכנולוגיית הכוורת לטכנולוגיית הקרבון נותנת את האפשרות לאגור כוח קינטי שמתפרץ מהחרב לתוך סיבובים חדים עם המון דחף. חומר קל וחזק שדוחף את שיא הטכנולוגיה בעשיית חרבות למקומות חדשים. F3- תבנית שעוצבה במיוחד לגולשים בעלי משקל נמוך יותר פחות שטח בקצה בשביל גלישה מהירה ומשוחררת, מתאימה במיוחד לגלים חלולים. מידות: ב 108ממ, ע 109ממ, ש 8761ממר. ניתן להשיג מפיברגלאס ושרף. עיצוב G McNabb. Vector 2 FR2- בשביל גולשים קטני מידה (נוער לרוב) לגלישה עם המרבה מהירות וכוח בגלים חלולים. לגולשים במידה בינונית מתאימה לגלים חלשים יחסית. חרב עם קימור פנימי המאפיין את חרבות Vector 2. ניתן להשיג משרף בלבד. עיצוב על ידי Rusty. מידות: ב 110, ע 103ממ, ש 8774מר. FAM1- העיצוב הפופולארי של אל מאריק. מתאימה במיוחד לגולש הקל משקל עם סגנון מהיר ומשוחרר בגלישה בגלים חלולים וחזקים. ניתן להשיג מפיברגלאס, כוורת ושרף. מידות: ב 116ממ, ע 114ממ, ש 9574ממר. Vector 2 FAM1- העיצוב הפופולארי של אל מריק בתוספת הקימור הפנימי של הVector 2. חרב המייצרת המון מהירות עם יכולת שחרור בביצועים בחלק העליון של הגל. מתאימה במיוחד לגלים חלולים וגלים חזקים לשחיטה עם אפשרות לביצועים. ניתן להשיג משרף וBlack Stick. מידות: ב 116ממ, ע 114ממ, ש 9574ממר. F4- חרב שעוצבה על ידי D. Haut. חרב שמתאימה לכל סוגי הגלים ועובדת בכל התנאים אבל במיוחד בגלים חזקים וחלולים, חרב הAll Round Surf של Future. מושלמת לגולשים קטני מידה וקצת ומשוחררת יותר לגולשים כבדים יותר. ניתן להשיג מפיברגלאס, כוורת ושרף. מידות: ב 111ממ, ע 107ממ, ש 9174ממר. Vector F4- הדור הבא של הF4. חרב הVector בעיצוב הF-4 עם הקימור הפנימי שחרב הVector הביאה לשוק. שוב חרב שמתאימה לכל סוגי הגלים כאשר בעיצוב הזה היא מתאימה במיוחד לגלים חלשים יותר בניגוד ל F4. ניתן להשיג משרף בלבד. מידות: ב 111ממ, ע 107ממ, ש 9174ממר. Vector 2 F4- הגלגול השלישי של ה F4 עם עיצוב חדש מבחינת הקימור הפנימי של החרב. פשוט שיפור של ה Vector F4 במהירות והאחיזה. מתאימה במיוחד לגלישה בפוקט. ניתן להשיג משרף וBlack Stick מידות: ב 111ממ, ע 107ממ, ש 9174ממר. CLAY MARZO- החרב הכי חדשה של Future. עוצבה בידי אחד מגולשי הפריסטייל הכי טובים שיש כיום, Clay Marzo האוסטרלי. חרב שעוצבה בהשראת הגלישה הרדיקלית ומתפוצצת של Clay עם המון שחרור בביצועים. חרב העשויה מפיברגלאס בשילוב כוורת הקצף הקשיח המתאימה לכל סוגי הגלים והתנאים. אין מידות בנמצא.

חרב של Future דגם Black stix V2 F4

חרבות FCS

החיבור לגלשן- FCS יצרו לאורך השנים את הפלאגים היחידים שלהם כאשר יש צורך בשניים לכל חרב, אחת לכל שן בסיס. את הפלאגים האלו FCS שכללו לאורך השנים והצליחו להגיע לתוצאות מצויינות עם הזמן מבחינת עיצוב הבסיס והרכב החומר שלו. כיום FCS השיקו בסיס חדש בצורת המספר 8 שבו בני הפלאשים מחוברים היציקה אחת לתוספת של חוזק בעוד המשקל עצמו נשמר. חרבות הפלסטיק- חרבות העשויות מתרכובת פלסטיק עם אחוז גבוה של פיברגלאס למען החוזק, הקשיחות, ואורך החיים של החרב. החומר הראשוני איתו יצאו FCS בשנות ה90. החומר הזה עבר שתי גלגולים הראשון החל בסוף שנות ה90- Composite, השני החל לפני ארבע שנים- Glass Flex. חרבות מהדור הישן הן חרבות בעלות צבע מלא בעוד שהחרבות מהדור החדש הן בצבע שקוף יחסית בגוון בז'. M- באות גם כן במידות הG המוכרות 3,5,7. סדרת הM החדשה באה להחליף את סדרת הG עם חומרים יותר טובים (Glass Flex) במטרה להגיע לתחושה כמה שיותר קרובה לחרבות המקובעות עם יתרונות הטכנולוגיה העכשווית כמו הקימור הפנימי. מידות M-3: ב 109ממ, ע 112ממ, ש 9172ממר, ז 31. K2.1- חרב שהפכה להיות מוצר הדגל של FCS. החרב הפופולארית ביותר בעולם, חרב שמייצרים מComposite ו Glass Flex. את החרב מהחומר הישן עיצבו בצבעי כחול לבן עם עיגול באמצע החרב, בחומר החדש, כאמור, החרב היא עם אותו עיגול רק בצבעים הפוכים ורקע בגוון בז'. חרב אידיאלית לגלישה רדיקלית בפוקט. חרב מעולה לגלישה בגלים עם תחתית חול וצינורות. מידות: חרבות צדדיות- ב 110ממ, ע 115ממ, ש 9824, ז 32, חרב אמצע-ע 109ממ, ע 112ממ, ש 9172ממר, ז 31. K3- חרב העשויה מGlass Flex, החרב החדשה של קלי סלייטר (צבעי שחור ובז'). "חרב ה K-3 מיועדת במיוחד לגלישה לאורך הגל וחיתוכים ארוכים על הגל. את החרב הזאת עיצבתי במיוחד לימים הגבוהים בRincon, במקום ה K2.1 שמתאימות יותר לגלים עם תחתית חול וצינורות, ואני עדיין משתמש בהן לשם כך. אפשר לומר ששתי הסטים האלו נותנים לך את היכולת לגלוש בכל תנאים שיש לים להציע". טוען סלייטר. מידות: ב 113ממ, ע 117ממ, ש 9172ממר, ז 31. TC WHITE LINE- חרב Composite, החרב השנייה מבית FCS בהשראת עיצובו של טום קרול האגדי, בצבע אדום עם קו לבן. החרב מתאימה לגלישה מרייל לרייל עם יכולת מעבר חלקה והרגשה של שחרור מצד אחד עם אחיזה מצד שני. בנויה מסגסוגת הפלסטיק המיושנת יחסית. מידות: ב 113ממ, ע 110ממ, 8889ממר, ז 34.3. YU- חרב שמייצרים מComposite ו Glass Flex חרב יותר קטנה מהM-5 עם בסיס ארוך יותר ופחות שטח פנים בקצה. מושלמת לאלו שהM-5 מרגישה להם קצת גדולה. מידות: ב 106ממ, ע 113ממ, ש 8465ממר, ז 34.6.
חרבות פוליאסטר- Oldschool עשויות מאותם החומרים כמו חרבות הקבועות. בדים של פיברגלאס 4/6 ופוליאסטר. מוגמרים בעבודת יד. PG- גדלים 3,5,7. חרב שמיוצרת כמו פעם עם גימור ידני על חרבות שעוצבו במדויק על ידי מחשבים ומכונות. מיוצרות בגדלים ובסגנון של סדרת הG. יכולות כיפוף שמתקרבות לחרב פוליאסטר מקובעת. מידות PG-3: ב 109ממ, ע 112ממ, ש 9172ממר, ז 31. DHD 2- מתאים לגולשים במשקל בינוני ומטה או לגלשנים עם זנב צר יותר עם יכולות הכיפוף של הPG בכדי להשיג את המקסימום מהעיצוב הזה. מידות: ב 110ממ, ע 118ממ, ש 9590ממר, ז 34. M.R. TFX- חרבות מיוחדות לגלשני שתי חרבות בהשראתו של מארק ריצ'ארדס האגדי (חלק 1 של הכתבה), כל מילה מיותרת לחובבי הTwin Fin. מידות: ב 128ממ, ע 142ממ, ש 13580ממר, ז 33. K3- החרב החדשה של קלי סלייטר (צבעי שחור לבן) המיועדת לגלישה לאורך הגל וסיבובים ארוכים. מידות: ב 113ממ, ע 117ממ, ש 9172ממר, ז 31.

FCS דגם PG

חרבות כוורת- השילוב בין הכוורת, העשויה מקצף קשיח, לפוליאסטר המקיף אותה, נותן קלות לצד יכולת ביצוע מוגברת הנובעת מחוזק החרב הדומה לקרבון ויכולת הכיפוף שיש לה. שילוב החומרים בא להביא את היכולות של חרב פוליאסטר בתוספת המשקל הנמוך יותר של חרבות הכוורת. בחרבות הFCS משתמשים בפחות קצף מאשר בחרבות Future והן הקצפים עצמם שונים גם כן. PC- גדלים 3,5,7. נחרבות האלו נותנות את היכולת לדחוף חזק במיוחד דרך הסיבובים וליצור מהירות על ידי כך. אחת האהובות על המקצוענים. מתאימות לגולשים שמשתמשים בהרבה כוח בגלישה. מידות PC-3: ב 109ממ, ע 112ממ, ש 9172ממר, ז 31. TC RED LINE- חרב שעוצבה בהשראתו של טום קרול האגדי בצבע שחור עם קו אדום. מידות: ב 119ממ, ע 114ממ, ש 9984ממר, ז 32.2. AM 2- חרבות במעוצבות על ידי אל מריק לטים שלו. מידות: ב 110ממ, ע 112ממ, ש 8852ממר, ז 35.1. אפוקסי- חומר קל מאד עם חוזק שנותן את האחיזה הדרושה, החרבות הכי קלות בשוק כיום. H2- מגיעות במידות small, medium, large. החרבות האלו הן החרבות הכי הידרו דינמיות שיש כיום לFCS להציע בעקבות שיתוף הפעולה במשך שנים עם המכון בטזמניה (בחלק 2 של הכתבה) ועם גולשים מקצוענים מהרמה הגבוהה ביותר. סוף סוף יש חרב שעושה את הכל, מסיבובים חדים בפוקט של הגל ועד לסיבובים גדולים על הפנים של הגל. התאוצה והאחיזה שהחרב הזאת יוצרת הן ראויים לשבח. יוצאי דופן ביכולת השחרור והתאוצה גם יחד, גם בביצועים וגם בגלישה על הרייל. מידות הH2-S: ב 102ממ, ע 112ממ, ש 8000ממר, ז 36.5. FG- מגיעות בגדלים ובעיצוב המוכרים מסדרת הG 3,5,7. חרב המתאימה במיוחד לגלישה חדה בפוקט בעלת קימור פנימי. בעוד שהקימור הפנימי נותן יותר האצה בזמן ביצועים הוא גם מאפשר לצמצם את שטח הסיבוב על הגל על ידי סיבובים חדים יותר מבלי לאבד מהירות ולתקוע את הרייל. חרב מאד קלה במשקלה עם יכולת כיפוף קלה יותר בקצה החרב מזו של חרב מפוליאסטר. מידות FG-3: ב 109ממ, ע 112ממ, ש 9172ממר, ז 31. כמובן שישנם עוד סוגים רבים של חרבות שמיוצרות על ידי FCS ו Future, אך לא נוכל להביא את כולם כאן.

FCS דגם AM2