גלשן בהתאמה אישית

עוד חלק היסטוריה של גלישת גלים בישראל, בשנת 1959 יצאו שאול זינר, שאלתי זינר, סעדיה ״כסחא״ יחזקאל, ואברהם לוי להגשים את אחד החלומות של דוריאן פסקוביץ ולחצות את הים הגלילי ״הכנרת״ על גלשנים. 

 

אחרי הביקור השני של דוריאן פסקוביץ בארץ ישראל בשנת 1956, אותו הביקר שהתחיל את היסטוריה של גלישת גלים בישראל, בוא הביא איתו את שני הגלשנים הראשונים שהגיעו לארץ, החליט דוריאן שצריך להביא לארץ עוד גלשנים ויצא במה שהיום היה נקרא גיוס המונים, כשהמטרה הראשית הייתה שגולשים יחצו את הים הגלילי ״הכנרת״ בחתירה על גלשנים אלה. 

המכס החליט לא לשחרר את הגלשנים. בנתיים המצילים שגילו שתקעו להם גלשנים חדשים במכס, החליטו ללכת לשם ולהוציא את הגלשנים.  יש הרבה סיפורים על מה בדיוק קרה במכס באותו היום אבל דבר אחד שיודעים בוודאות זה שסעדיה ״כסחא״ יחזקל נכנס פנימה ואחרי כמה שעות יצא משם עם הגלשנים מועמסים על הרכב בדרך לים הגלילי (הכנרת) ויחד עם שאול זינר, שאלתי זינר, ואברהם לוי הגשימו המצילים את החזון של דוריאן פסקוביץ.
מימין לשמאל: תיש, סעדיה יחזקל, שאול זינר, שאלתי זינר, ואברהם לוי.

 

 

אחרי שנה של עבודה הצליח דוריאן פסקוביץ במשימה שלו, ושלח לארץ את ה-5 גלשנים שנמצאים בתמונה. הגלשן הימני בתמונה היה של מוסה. והוא גולש עליו בתמונת הגלישה הראשונה שצולמה בישראל.

 

עוד חלק היסטוריה של גלישת גלים בישראל, בשנת 1959 יצאו שאול זינר, שאלתי זינר, סעדיה ״כסחא״ יחזקאל, ואברהם לוי להגשים את אחד החלומות של דוריאן פסקוביץ ולחצות את הים הגלילי ״הכנרת״ על גלשנים. 
1962 תמונת הגלישה הראשונות שצולמו בארץ. מימין לשמאל שאול זינר, אברהם לוי, ונער בן 16 שנודע בכינוי מוסה

 

הגלשנים הגיעו למכס בחיפה שפשוט לא ידעו מה לעזאזל נחת להם שם.

המכס החליט לא לשחרר את הגלשנים. בנתיים המצילים שגילו שתקעו להם גלשנים חדשים במכס, החליטו ללכת לשם ולהוציא את הגלשנים.

יש הרבה סיפורים על מה בדיוק קרה במכס באותו היום אבל דבר אחד שיודעים בוודאות זה שסעדיה ״כסחא״ יחזקל נכנס פנימה ואחרי כמה שעות יצא משם עם הגלשנים מועמסים על הרכב בדרך לים הגלילי (הכנרת) ויחד עם שאול זינר, שאלתי זינר, ואברהם לוי הגשימו המצילים את החזון של דוריאן פסקוביץ.