גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text
לאן כדאי לנסוע באוקטובר – צרפת

בתקופה זו של השנה מתחילה כניסת החורף במקום הקיץ וזה מתחיל לייצר סוולים המגיעים ממזרח קנדה או גרינלנד דרך זרם הגולף ותוך 3-5 ימים פוגעים ישירות בחופיה המערביים של צרפת. כנראה שלא תראו גלי ענק בחודש זה משום שזו רק ההתחלה של החורף אך כנראה שגובה הגלים לרוב לא יירד מ 60-70 ובכיף תוכלו למצוא את עצמכם גולשים בים של 2 מטר מספר פעמים. הדבר החשוב שהופך את הגלים באוקטובר לכל כך טובים הם תנאי מזג האוויר. משום שזו רק ההתחלה של החורף רוחות ה offshore של הקיץ עדיין נמצאות ובשפע, ולעיתים מגיעות רוחות ה onshore מסופות שחולפות על פני צרפת. בנוסף, מזג האוויר עדיין נאה רוב הזמן, טמפרטורת המים איזה נמוכה במיוחד ומצריכה חליפת גלישה בעובי 3/2 או 4/3 לרגישים, ועונת הקיץ נגמרה מה שאומר שיש פחות תיירים, טיסות יותר זולות ומקומות לינה יותר זולים.
הבעיה הגדולה בטיול לצרפת היא עלויות הטיול, שכן אירופה בכלל וצרפת בפרט יקרה ולכן המקום פחות מתאים לטיולים ארוכים, וכמות הגולשים. כנראה שלא תמצאו את עצמכם גולשים לבד אך כמו ברוב הספוטים בעולם, תקומו מוקדם מאד ותוכלו להנות מהגלים עם מספר מצומצם של אנשים. היתרון הגדול בצרפת הוא חיי הלילה המפוארים, הנגישות לכל דבר שצריך בכדי להתקיים, האוכל המצויין, הנשים היפות(ולבנות הגברים היפים) והביטחון שבאזור שכנראה לא תמצאו באף מדינת עולם שלישי.

ארחיב על כמה ספוטים מרכזיים:

לאקאנו- בנוי על קרקעית חול ויכול להיות ממש טוב, תלוי בצורה של גבעות החול. יש אחלה מקומות לינה אך הם די יקרים ונמצאים רחוק מחיי הלילה, וגם החנייה מול החוף יקרה למדי. ביסקרוסה- כפר קטן ונחמד, גלים טובים ופחות גולשים מאשר לסנאו. החנייה היא בחינם והמקומות לינה לא יקרים כל כך. ישנם גם כמה מקומות לאפשר לצאת אליהם בלילות. מימיזן- עוד כפר קטן עם גלים טובים. אם יש ריח מסריח בבוקר: הרוח היא offshore אז לכו לגלוש. מקומות חיינה טובים ליד החוף שאפשרויות מגוונות ליציאות בלילות. מכאן ועד הוסגור יש כמה חופים מרוחקים ללא הרבה גולשים שיכולים לעבוד ממש טוב, אך הגישה אליהם קשה אז תקנו מפה טובה. הוסגור- חוף בעל קרקעית חול מהטובות בעולם, צינורות חלולים ומהירים. בגאות הגל מסתיים על החוף וישבור בקלות את הגלשן שלכם. המון גולשים במים, בעיקר בתקופת הקיץ. חיי לילה מצוינים ומקומות לינה לא יקרים במיוחד, אך תבדקו שאתם קרובים לאזור עם הברים והמועדונים. אנגלט- אחלה חופים גלישה אך לא בקיץ. כמות מטורפת של אנשים במים אפילו כשהגל נמוך. ביאריץ- עיירה נחמדה לבקר בה. יקרה מאד, הרבה מקומות לינה, הרבה גולשים, וגלים קצת יותר קלים ופחות מהירים. יש קזינו במקרה ובא לכם להמר קצת.

אנדי איירונס בתחרות בהוסגור ספטמבר - אוקטובר 2005

צרפת היא בהחלט מקום מדהים לטוס אליו. חיי הלילה, התרבות, האווירה, וכמעט שכחתי: צינורות חול מושלמים וגלים שפשוט תוכלו לפרק להם את הצורה, וגיוון רב בסוגי הגלים וברמה הנדרשת להם. שילוב מצויין של גלישה וכל מה שאינו קשור לספורט. לא במקרה רוב התחרויות העולמיות נערכות במערב צרפת בחודש זה או קרוב אליו, ולא חסרים גולשים צרפתים מה asp וה wqsכמו ג'רמי פלורס ומיקי פיקון, אז אם יש לכם זמן פנוי וקצוב לטיול באוקטובר צרפת היא המלצה חמה מאד.

מיק פאנינג    בתחרות בהוסגור ספטמבר - אוקטובר 2005