גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text
קלי סלייטר לוקח את בילבונג פרו טהיטי ומוביל את הסבב העולמי

נצחונו של סלייטר בתחרות סימן את סיומו של אחד השבועות המרתקים וההיסטוריים בעולם הגלישה. עם נצחונו בתחרות מס' 5 בסבב העולמי, קופץ סלייטר מהמקום השישי לראש הדירוג העולמי. סלייטר החל את מסע ה"כיבוש" שלו ברבע הגמר מול מאט וילקינסון. בחצי הגמר, פגש את ג'וש קר שהיה בכושר שיא בשלבים הקודמים. בגמר, סלייטר הוכיח שוב את השילוב הקטלני של כישרון, יכולת וניסיון בשביל לגבור על הצעיר אוון רייט שגלש מדהים לכל אורך התחרות.
"הרגשתי שהכול מתחבר כבר בחצי הגמר", אמר סלייטר, "בגמר היה צמוד ואוון לא היה רחוק מלהשיג את התוצאה המבוקשת. זו הייתה התחרות הטובה ביותר אי פעם כאן בטהיטי", סיכם סלייטר שזהו נצחונו ה-47 בקריירה שלו. אוון רייט השיג את התוצאה הטובה ביותר בקריירה הקצרה שלו וסיכם את הגמר: "היה גמר מצוין. שנינו (סלייטר ורייט) קיבלנו גלים טובים אבל של קלי נפתחו קצת יותר. ברכותיי למנצח. מקווה שאנצח אותו בפעם הבאה".
טראביס לוגי (32 דרא"פ) שהגיע לתחרות על בסיס מקום שהתפנה, הצליח להגיע כל הדרך עד למקום השלישי המכובד אשר הקפיץ אותו למקום ה-34 בדירוג העולמי, מה שאומר שסיכוייו להישאר בטופ 34 לאחר הרוטציה בספטמבר, גדלו מאוד. "אני עדיין לא מעכל את מה שעבר עלי השבוע. הייתי באירופה כשלפתע קראו לי לתחרות. גלשתי על גלשנים מושאלים, התגרדתי על הריף, ולבסוף השגתי את התוצאה הכי טובה של הקריירה. אני שמח על השבוע שעבר אבל הייתי רוצה להיות בגמר", סיכם לוגי.
ג'וש קר (27), שכיכב בכל השלבים המוקדמים ובגלישות החופשיות, התאכזב בסיום: "זה היה די מתסכל. לא הצלחתי למצוא גל טוב בחצי הגמר מול סלייטר. אני מאוכזב, מקום שלישי זו תוצאה יפה אבל חשבתי שאוכל להמשיך מעבר לכך", סיכם קר האוסטרלי.

פרס אנדי איירונס AI FOREVER

פרס אנדי איירונס AI FOREVER מוענק לג'רמי פלורס לפני מקצה הגמר, נערך מקצה הוקרה לזכרו של אנדי איירונס המנוח, אלוף העולם 3 פעמים שנפטר בטרם עת בשנה שעברה. למקצה הוזמנו אחיו של אנדי, ברוס, וכמה מחבריו הקרובים. אלו היו רגעים מרגשים שהזכירו לכולם עד כמה אנדי חסר בתחרות בטהיטי ובעולם הגלישה כולו. כמו כן, פרס על שם אנדי איירונס ז"ל, הוענק לג'רמי פלורס על הופעתו הבלתי מתפשרת ועל יכולתו הפנומנאלית במהלך השבוע האחרון. "אנדי היה ההשראה שלי ושל כולנו בגלים מטורפים כמו בטהיטי. כל חיי הערצתי אותו, הוא היה מהטובים ביותר ולקבל פרס על שמו זה כבוד גדול בשבילי. אני יודע שהיום הוא הביט בנו מלמעלה וחייך. תודה אנדי", אמר פלורס כשלצידו ברוס איירונס.

תוצאות סופיות + דירוג עדכני

BILLABONG PRO TAHITI FINAL RESULTS: 1 – Kelly Slater (USA) 18.43 2 – Owen Wright (AUS) 17.10 BILLABONG PRO TAHITI SEMIFINAL RESULTS: SF 1: Kelly Slater (USA) 14.50 def. Josh Kerr (AUS) 10.60 SF 2: Owen Wright (AUS) 19.50 def. Travis Logie (ZAF) 14.40 BILLABONG PRO TAHITI QUARTERFINAL RESULTS: QF 1: Josh Kerr (AUS) 11.94 def. Jeremy Flores (FRA) 11.83 QF 2: Kelly Slater (USA) 17.50 def. Matt Wilkinson (AUS) 6.17 QF 3: Travis Logie (ZAF) 18.07 def. Brett Simpson (USA) 17.14 QF 4: Owen Wright (AUS) 16.74 def. Raoni Monteiro (BRA) 13.10 ASP WORLD TITLE RANKINGS TOP 5 (After Billabong Pro Tahiti) 1. Kelly Slater (USA) 26,950 pts 2. Jordy Smith (ZAF) 26,500 pts 3. Joel Parkinson (AUS) 26,200 pts 4. Adriano de Souza (BRA) 22,750 pts 5. Owen Wright (AUS) 21,900 pts